Vi välkomnar Ömer, en Servicechef som förvandlar utmaningar till kundnöjdhet​​​​​​​ ​​​​​​​

Vi hälsar Ömer Kan välkommen till Corepart. I rollen som ny Servicechef tar Ömer med sig sina djupa insikter från 13 år inom säkerhetsbranschen och en stark drivkraft för att sätta kundnöjdhet i fokus. Med en imponerande karriär och en passion för att möta och överträffa kundens förväntningar, blir Ömer en nyckelperson i företagets strävan efter en mer kvalitativ kundservice.

Ömer har flera års erfarenhet inom säkerhetsbranschen. Han har en fantastisk kombination av förståelse för kundens vardag och utmaningar, branschen som helhet och förmågan att alltid sätta kundnöjdhet som yttersta fokus. Dessa egenskaper och hans förmåga att leda framgångsrika projekt gjorde valet enkelt när möjligheten uppenbarade sig. Ömer är Coreparts kultur och värderingar personifierat och vi är mycket glada över att få en sådan kompetent medarbetare till bolaget säger Michael Ekelund, CCO på Corepart.     
Vi ställde frågor till Ömer för att lära känna honom bättre:

Berätta om dina tidigare erfarenheter?
Min tidigare arbetslivserfarenhet, från 13 år i branschen och främst min tidigare roll som Affärschef, har gett mig en djupare förståelse och kunskaper i hur man snabbt kartlägger kundens behov. I samråd med serviceteamet upprätthåller jag en skräddarsydd handlingsplan som säkerställer att alla överenskomna punkter uppnås. En av de centrala principer jag alltid stått fast vid är att vara lösningsorienterad vilket innebär att hitta effektiva lösningar för att möta kundens utmaningar. Mitt främsta fokus har alltid varit att sätta kundens intresse i första hand för att därigenom kunna leverera hög kvalité. Genom att kontinuerligt etablera och upprätthålla en nära kontakt med kunden kan vi främja ett mer effektivt samarbete, uppnå våra mål och öka kundnöjdheten.

Vad lockade dig till rollen som Servicechef på Corepart, och vilka ambitioner har du för din roll?
När jag i min tidigare roll har samarbetat med Corepart har jag upplevt arbetsplatsen som väldig familjär och uppskattar engagemanget som företaget visar för att främja medarbetarnas utveckling.
Jag blir särskilt motiverad av att jag får möjligheten att utveckla serviceenheten och bidra med mina kunskaper och arbetssätt. Min ambition är att skapa en kundupplevelse som överträffar allas förväntningar med betoning på att skapa långsiktiga kundrelationer.

Vilka spännande möjligheter ser du fram emot att utforska och implementera som ny Servicechef?
Att kunna implementera KPI-mätningar inom service och support är viktigt för att säkerställa snabb respons gentemot kunder och upprätthålla en effektiv och proaktiv arbetsmetod. Genom att noggrant mäta och analysera viktiga prestationer kan vi förbättra vår servicenivå till en högre grad, vilket ökar kundtillfredsställelsen.

Finns det specifika branschtrender och innovationer som du ser fram emot att integrera i vår servicemiljö för att möta framtida behov?
Att hålla sig uppdaterat med de senaste branschtrenderna är avgörande för att säkerställa en moderniserad teknisk tjänst. Genom min gedigna erfarenhet inom bevakningsbranschen kommer jag att kunna bidra med de senaste uppdaterade säkerhetslösningarna. Det kommer gynna kunden genom en mer komplett lösning. Med säkerhetstänket i ryggmärgen underlättar det för mig att kunna vara med och skapa nya problemlösningar och skräddarsydda tjänster för våra kunder. På så sätt kan kunden känna sig säker att vi ligger steget före och är proaktiva med uppdaterade tjänster.

Hur planerar du att bidra till våra hållbarhetsmål?
Hållbarhetstänk är väldigt viktigt för mig. För att kunna aktivt bidra till våra hållbarhetsmål kommer jag att arbeta strategiskt och implementera åtgärder som fokuserar på att effektivisera serviceärenden och minimera miljöpåverkan. Genom att planera serviceärenden på ett hållbart sätt strävar jag efter att optimera resurser och minska koldioxidutsläpp. Detta genom att bland annat skapa en ruttplanering. Denna åtgärd är inte bara fördelaktig för miljön utan bidrar till en ökad effektivitet även inom serviceverksamheten.

Avslutningsvis, vad är du mest ivrig att uppnå och dela med dig av som ny Servicechef?
Mitt övergripande mål är att skapa ett serviceteam som inte bara möter, men som även överträffar förväntningarna hos våra kunder, samt att kunna forma vår serviceverksamhet till en branschledare med service i toppklass. Mitt mål är även att garantera utmärkt service och en positiv upplevelse av alla våra unika tjänster för varje kund, att alltid sträva efter en snabb återkoppling och att vidta eventuella åtgärder med effektivitet för att kontinuerligt stärka kundens förtroende och trygghet.
​​​​​​​

Vad kan vi hjälpa dig med?

Boka en kostnadsfri rådgivning med oss så kommer vi tillsammans fram till hur ditt skräddarsydda säkerhetssystem ska se ut. Du binder dig inte till någon tjänst och rådgivningen är helt kostnadsfri.